MIDSOMMAR

 
 
Midsommar i år var så braaa! På torsdagen så åkte jag, Therese ock Marie ock handlade mat. Sedan tog jag svängen förbi coop på vägen hem ock handlade det sista till tårtan som inte fanns på willys. Sedan handlade jag varor för att göra en gubbröra ock en laxröra som jag gärna ville ha på bordet på midsommar. Jag tror även vissa av de andra också gillade det.
 
På midsommarafton steg jag upp vid fem, drog igång med rörorna så att de skulle få stå till sig lite. Sedan fixade jag potatisen. Vid två kom Therese ock Viktor ock vi började med maten. Strax efter fem var vi klara ock gästerna knackade på dörren. Sedan satt vi ute i trädgården hela kvällen ock de åkte hem strax efter tolv tror jag? Men jag ock Simon satt kvar ock runt tre var det dags att ta in allting, Simon traskade hem ock jag hoppade i säng vid halv fyra. Redo att ta mig upp 2 timmar senare för att dra till jobbet vid sju. Sedan slutade jag vid tre, då gick jag hem ock åt grillad hamburgare ute i trädgården. Mätt ock belåten ock klockan hade då blivit halv fem redan, så det var dags att hoppa in i duschen ock fixa ordning mig igen för att ta emot Marie ock Hanna vid sex.
 
På samma plats ute i trädgården rullade festen igång. Sedan avslutade vi midsommardagen på olstorp. Hemma i vanlig ordning vid halv fyra. Jag ock Marie gjorde var sin flaska bubbelvatten, startade en barnfilm ock somnade säkert innan filmen hade dragit igång. Sedan var det samma visa denna morgonen. Steg upp 2 timmare senare, fixade ordning mig lite granna ock traskade till jobbet vid sju. Här är jag osäker på i hur pass bra skicka jag var. Men när klockan var tre ock jag hade gjort mitt pass. Då köpte jag pizza ock traskade hem i regnet som störtade mot marken. Jag kom hem, dyblöt, trött ock hungrig. Så jag åt min pizza som aldrig förr ock den smakade så braaa!
 
Sedan lämnade jag in min bil på service på söndag kväll, var hemma vid kanske sju? Sedan sov jag i stort sett hela kvällen ändå tills jag skulle upp ock jobba måndag morgon igen.
 
Trots att jag jobbade över midsommar så hade jag inte tråkigt för fem öre. Jag kan kombinationen!
 
En bild från midsommardagen innan vi åkte till olstorp :) Men denna bilden är nog tagen långt innan shotflaskan tog slut...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0