EN MASSA TEXT OM MITT LIV

 
 
 
 
 
Godmorgon på er.
 
Nu har dagarna passerat ock jag har enbart semester i kalendern. Förra veckan spenderade jag i Spanien ock det är förklaringen till varför det varit ganska tomt här inne. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja ta ikapp allt jag gjort. Men jag fortsätter från det förra inlägget som skrevs den 16:e juli. Det var lördag ock jag skulle på 25-års fest för Hanna ock Jorunn. Jag känner bara att den festen blev så lyckad. Klockan existerade inte ock tiden bara sprang iväg. Vi sjung ock dansade oss varma i kroppen. Klockan 04.00 tror jag att vi styrde hemmåt. Hämtade upp S på vägen ock slumrade kanske vid 06.00 på morgonen.
 
Söndagen sov vi till klockan 12.00 om jag inte minns helt fel. Sedan gav vi oss ut i Töreboda ock skulle köpa frukost på något café. Men söndag som det var så var allt stängt. Det slutade med att vi köpte baguetter som vi gjorde i ugnen ock sedan kycklingröra till det, så det blev lite lyxfrukost hemma istället. Sedan tog vi tag i allting som jag skulle göra innan jag åkte till Spanien, som vattna blommor, bädda rent, diska, städa hos mindy, jaa det fanns endel på listan, men det fixade vi utan problem.
 
Dagen gick ock vi slog på en film ock jag somnade såklart. Men det var nog ganska bra att jag sov den timman eftersom jag skulle köra till Stockholm klockan 24.00 på söndag kväll/natten till måndag. Vi ställde bilarna i Måby ock tog buss därifrån till flygplatsen. Jag tror vi var framme på Arlanda vid 04.30 på måndagsmorgon. Åt frukost ock strosade runt på taxfree innan flyget lyfte klockan 07.00.
 
Spanien bjöd på alla sorters väder, men tre heldagar på stranden, det fick jag. Bättre än inget. Varje kväll åt vi ute på restaurang ock drack gott. Ja ni vet ju hur man lyxar när man har semester.
 
Sedan var det söndag morgon den 24:e juli ock min klocka ringde 03.00 på natten. Då var det dags att packa ner allt ock dra igen resväskan. Vid 04.30 sa vi hejdå till pappa i tårar ock helen efter en underbar vecka. Taxin hämtade oss utanför hotellet ock vi var på flygplatsen strax innan 05.30. Tog en sväng in på taxfree så jag kunde köpa en Baileys ock en flaska whisky till mamma ock Göran. Sedan lyfte planet hem vid 07.30 ock vi landade i Stockholm runt 11.30. Sedan var det raka vägen hem till Töreboda.
 
Väl hemma kom mamma ock Göran ock kramade om oss, jag gav dem sina flaskor alkohol ock jag ock mamma bestämde oss för att åka till Ullared på måndag klockan 05.00. Så Jag hoppade in i duschen ock sedan kom S hit ock jag somnade väl ganska snabbt såfort vi satte på en film.
 
Måndag ock min klocka ringde 04.00. Fixade ordning mig ock sedan åkte vi klockan 05.00 som bestämt. Var hemma runt 19.30 på måndagskvällen. Var då ganska slutkörd. Det har varit många dagar där jag pallrat mig upp mitt i natten, så igår sov vi till klockan 12.00. Det var precis vad jag behövde.
 
Idag vaknade jag pigg ock glad klockan 05.30. Perfekt att dra igång en tvättmaskin ock fortsätta med min städning. Så nu börjar jag komma in i vardagen igen.
 
Men semestern fortsätter ock jag ska ta vara på den så gott som möjligt. Ikväll ska jag nog kanske åka ock fiska med M, bara det inte blåser för mycket. Men det återstår att se. Nu ska jag fortsätta med mitt.
 
 
pussss.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0