HON ÄR LUGN, INTE ETT DUGG SOM MIG

 
 
 
 
 
Nu är det såhär va, att denna dagen har varit så förbannat braa på alla sätt ock vis.
 
Vaknade utvilad klockan halv sju imorse. Jag svävade iväg till gymmet, ock jag var nästan där, varjefall i mina tankar, men istället för att traska ut i regnet så gjorde jag en 5-minuters morgonyoga. Så inget gym idag heller, 9 månader senare ock jag har fortfarande inte tagit tag i min träning. Men vet ni? Jag behöver faktiskt inte det. Även om jag vet att jag kommer gå till gymmet så småningom, då jag betalt årsavgiften. Men jag går dit först när jag ser fram emot det.
 
Hur som helst, min dag har bestått av städning, tvättning ock matlagning. Idag gjorde jag en hemmalagad räk- & kräftsoppa. Kan vara den godaste soppan jag någonsin antastat mina smaklökar med. Sedan gjorde jag ett 4-timmars kok på en bogstek. En pusselbit som alltid faller på plats. Så med dessa måltider i min mage bortsett från frukosten som även den var fantastisk så kommer jag nog somna gott ikväll. Känns ännu bättre att krypa ner när sängkläderna är nytvättade ock doftar som en sommardag på ängen. Om sanningen ska fram så har jag redan hoppat i säng. Natti natti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0