HEMMAGJORDA KÖTTBULLAR

 
 
I lördags så gjorde jag hemmagjorda köttbullar. De blev så fruktansvärt goda, så jag måste bara dela med mig av detta receptet. Har tagit upp 2 kilo färs ikväll, så imorn eftermiddag ska jag göra köttbullar, hamburgare ock biffar ock frysa in. I allafall, detta måste ni göra. Så mycket godare än de man köper ock det här receptet kan ni inte misslyckas med.
 

För 4 portioner:

Ca. 600 g köttfärs
3/4 dl ströbröd
3/4 dl grädde
1 ägg
1 gul lök
salt & peppar
socker
smör – att steka i


Blanda ströbröd, ägg och grädde och låt stå och svälla en stund. hacka under tiden löken och stek den i lite smör. Salta och sockra och stek tills den blivit mjuk och fått färg. Häll i löken i ströbrödsblandnignen och kör runt med stavmixer till en jämn smet (vem gillar lökbitar i köttbullar? det är smaken man vill åt!!). Blanda i köttfärsen, smaksätt med salt & peppar efter tycke och smak. Forma små bollar och lägg på en våt skärbräda. Stek sedan köttbullarna i smör.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0