FORTSÄTTNING

 
 
Så vi vaknade ock bröllopsdagen lyste upp. Jag fixade ordning mitt smink ock gick sedan ock satte mig hos frisören för att få en vacker frisyr. Gick därifrån nöjd som sjutton ock åkte hem ock packade för en natt på torsö. Sedan kom min bror hit ock vi åkte till stan ock slog oss ner bredvid våran kära syster undertiden hon fick en brudfrilla ock smink på självfallet i mariestad. Klockan passerade tolv ock vi åkte hem till therese för att sätta på oss våra klänningar äta lite mat ock dricka champagne. Helt plötsligt insåg vi vad klockan var ock det var bara att hoppa in i bilen ock styra mot kyrkan. Hua här var man nervös vill jag lova, min bukett hängde nog mer neråt under mina raska steg in i kyrkan, men jag kunde inte hålla den rak med tanke på hur mycket jag skakade. Jag tänkte för mig själv; det kanske är lite charmigt om den hänger lite. Haha såntdär som bara jag tänker på säkert.. Men kyrkan gick fort ock tiden därefter gick nästan ännu fortare. Jag kan ju inte nämna allting, men jag hoppas att min syster fick det bröllop hon drömt om, hon fick varjefall sin drömprins ock det är man som syster väldigt stolt över. Jag hade en helt underbart rolig kväll. När klockan var halv fem, tyckte jag att det var dags att sova. Eller igentligen så hade jag nog fortsatt ännu längre om inte alla andra hade gått ock lagt sig, hahah. Hur som helst, mina ord räcker inte till för att få fram hur lyckat allting var, men lyckat, det var det ock jag dansade hela natten lång ock kände mig så fri, det var härligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0