DOP OCK KRÄFTSKIVA

 
 
Trött tjej i soffläge. Ligger helt utmattad efter att ha sovit i fyra timmar efter jobbet..
 
Dopet igår var helt fantastiskt. Meningar är ord fulla av bokstäver, med inget kan beskriva en handling av guld, lika bra som att delta i den, så är det!
 
Efter dopet åkte vi ock handlade sedan landade vi i min favvozon.
Något som jag tycker är så fantastiskt är att när vi alla är hemma hos mig, så känns det som att alla känner att de kan vara sig själva. Jag vet ju inte om det är så, men känslan talar för mig, ganska ofta av tider, men vill någon ta en powernap mitt under kvällen så är det helt okey, man behöver inte delta i alla samtal hela tiden. Kvällen ock hela dagen över lag blev så bra. Innan vi gick på maten så fick tjejerna fria händer att gå igenom min påse med klänningar som jag inte skulle behålla, så jag blev nog av med närmare 10 plagg tror jag? Så himla skönt! Tänk att jag fick byta ut min jobbtid mot en sådan lördag (a). TACK MALIN! ♥
 
Nu åter till matavdelningen.. Hade det varit en människa med all mat, så hade det kallats en tapas-kväll. Nu var vi 8 personer ock vi alla åt olika maträtter. Några åt kräftor, andra en skymt av grillsäsongen ock några andra åt soppa, även räkor låg det på en tallrik, för att inte glömma pastan. Men något vi alla åt var vitlöksbaguetter. Hur gott är inte det alltsåå? Det äter jag aldrig, kanske ett par gånger under ett år bara, så när man väl äter det, så passar man ju på. Melon ock crostini ock även popcorn tog en svängom över folkmassan. Jag vet inte exakt vad klockan var, men något runtom elva skulle jag väl chansa på, då var vinflaskan tömd ock kvällen led mot sitt slut. Kvällen får 5 av 5 smackabomboms! Bäst.
 
 
Imorse när jag gick till jobbet så kändes det som hösten hade anlänt på riktigt. Det var blåsigt ock regnigt, så jag hoppade i mina hunters ock kände mig som en riktigt lufsare på ängen, tro det eller ej. Det var precis som att våra levande ljus under kvällen var avslutningen på sommaren ock invigningen på hösten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0