MONDAY

 
 
 
En tur till Mariestad för att genomgå min första besiktning. Känslan av att veta att den var felfri kändes helt fantastisk. Folk har dragit slutsatser om att det inte borde vara något fel på den, då den inte har mer än fem år på nacken. Men man blir ändå lite fundersam. Men nu rullar vi ett år till ock jag är så glad för det.
 
Vi dansade in i några butiker, ock jag kunde äntligen köpa mig en gran bland annat, som jag faktiskt längtar efter att få plocka upp. En i plast fick det bli, även om jag hellre hade velat pynta en riktig gran. Men att köpa en riktig gran varje år, blir ju faktiskt ganska dyrt med åren, dessutom kan en gran ha en sådan stark doft att den till ock med tar död på blommorna. Så jag valde helt enkelt efter vad jag själv tyckte var mest logiskt. Sedan så önskar jag att jag kunde på-skynda julen på ett sätt. Men å' andra sidan så har jag inte den blekaste aning om vad jag ska köpa för julklappar i år. Vilket dilemma va!? Men jag kommer vara lycklig när första advent äger rum, det är ett som är säkert!
 
Hade planerat att göra porterstek idag, köpte allting igår för att underlätta denna dag. När jag väl ska börja med fransyskan, så inser jag att jag köpt högrev istället. Men sak samma. Fick byta ut mina planerade tillbehör mot något helt annat, som tack ock lov fanns hemma. Så idag kör jag långkok i stekgrytan istället. Närmare tre timmar ska grytan stå på spisen ock få puttra. Så vid fem räknar jag med att få äta idag. Ganska perfekt tid enligt mig.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen.
 
 
 
 
Traditionell julgran - traditional christmas tree:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0