BACKAR TILLBAKA

 
 
 
 
 
 
Nu ska jag gå tillbaka en vecka ock säga er allt som hänt.
 
I fredags, för en vecka sedan, så började jag min dag i skövde, i vanlig ordning näästan. Sedan styrde jag hemmåt, för att städa av lite granna. Jag bakade kakor ock tårta, lagade mat, ock åkte o köpte vin ock öl, som jag sedan bjöd mamma ock göran på. Första kalas-delen var avklarad. Därefter gick jag ock mamma, lite runda under fötterna, med varsin cider i näven för att delta i afterwork. Men när vi kom till krubb, så var det stängt hipp som happ. Så de övriga åkte hem ock jag o mamma mötte upp Tessan ock drog istället till Mandys ock hängde där hela kvällen. Lät vinet flöda ock diskuterade allt mellan himmel ock jord. Fantastiskt när man har så mycket att prata om. En lång fullspäckad fredag, i perfekt skick!
 
 
Dagen efter var det lördag, älskade efterlängtade lördag, baby-shower-lördagen ♥
Mötte upp alla tjejerna i skövde vid halv tio, ja alla utom Mathilda då som inte hade en aning om vad som skulle bli hennes kväll. Vi handlade allting på avbockarlappen, ock timman senare styrde vi hem till mig för att förbereda allting. 9 exalterade tjejer, 9 fantastiska människor. Vi började med att fixa ordning tacos, eftersom att alla i stort sett var döhungriga. Sedan var det bara att dra igång. Med pynt, bakning, presentinslagning, dekorering. Jaaa allting skulle ju vara klart tills 17.00. Vi hade en halvtimmas marginal till övers. Då blängde vi oss färdigglodda genom fönsterrutorna, den ena var nästan uppe i fönstret. Så förväntansfulla tjejer! När Mathilda anlände med ögonbindel ock hörselkåpor, så var känslan till ända, kvällen levererade ock vi kände att det faktiskt inte kunde gått bättre! Ett stort tack till Fredrik som kunde hålla detta hemligt för sin fantastiska sambo.
 
När jag vaknade på söndagen, så tänkte jag, idag kan jag dö. Så jag låg i soffan hela dagen ock bara njöt av lugnet som var i mitt hem.
 
I måndags ock tisdags så jobbade jag 10-timmars pass.
 
I onsdags var det en ledig dag med dags för andra delen av kalaset, som skulle firas med Pappa, Fredrik, Therese, Viktor, Felicia, Theo, Belinda ock Felicia. Så jag började jag med att färga mitt hår, där utväxten var total. Sedan duschade jag ock fixade iordning mig. De behövdes även städas av igen efter helgen som passerat. Så var det de här med att baka igen. Så jag bakade helt enkelt ock lagade mat även till detta sällskapet. Ganska solklart ändååå :)
 
Igår jobbade jag extra, ock nu går jag in på min jobbarhelg, ock där var allting med från en vecka tillbaka.
 
Idag har jag 9 tallrikar, 9 assietter, 9 glas, 9 kaffekoppar, tårtfat ock kakfat på hela bänken i köket från kalaset i onsdags som jag behöver diska. Men jag får se om jag tar det idag eller om jag skjuter på det tills imorn. För idag känner jag mig så fruktansvärt trött, kanske för att jag sov från 18 igår till klockan 5 imorse. Vaknade några gånger under natten, men det är ändå alldeles för många timmars sömn för mig = okontrollerad obalans. Usch vad vidrigt det känns när man sover för länge. Jag har dessutom inte haft tid för träning på över en vecka. Ock nu blir det inget förräns på måndag... Hur som helst så ska jag strax fixa ordning mig inför jobbet, men först ska jag rulla en film bara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0