WE'RE RUNNING IN CIRCLES

 
 
 
 
 
 
Har bokstavligt talat inte varit så engagerad det senast. Det har varit väldigt fullt upp hela tiden. Jag minns knappt var jag var när jag senast skrev något här. Men min känsla säger att jag satt på precis samma plats som nu. För två helger sedan så var jag i Göteborg. Det trodde jag att jag hade delat med mig av, men sanningen svider. Hur som helst, Göteborg var helt fantastiskt. Vi hann med julmys, julmarknad, jul på liseberg, utgång ock en himla massa skratt. Mitt ess!
 
Sedan gick vi in på julveckan ock jag tappade fokus helt. Skulle hämta ett hjärta hos spegelmästaren på måndagen där. Det insåg jag idag, en vecka senare, men nu har jag hämtat det ock hängt upp det i min matsal.
 
På onsdagen skulle jag in ock sätta in en p-stav. Resultatet av den hormonförändringen gjorde mig förkyld ock så är jag än idag. Men en lätt förkylning gör mig inget.
 
Sedan var det äntligen julafton. Spenderade dagen fram tills sex ute hos pappa med Fredrik, Helen ock Arvid. Sedan åkte jag ock Fredrik in till mamma för att spendera 18.00 till 01.00 där. Hua. Full rulle hela dagen. Matkoma ock hela paketet tväärsomnade jag vid två på natten. Tur var väl det, då det var jobb för min del på juldagen, innan jag gick på ett julfirande nummer 2 där vi skulle spendera kvällen hos mamma igen för att min syster ock viktor också skulle få jula med oss detta år. Sedan var det jobb på annandag jul ock även igår som även den dagen avslutades med julfirande. Denna gång nummer 3 ute hos pappa så att han också kunde säkra en jul med therese ock viktor. Den sista julen bjöd på tacos som tur var..! Kan det bli för mycket mat? ibland faktiskt ..! Som sagt, sanningen svider.
 
 
 
 
 
Det blev mycket julfirande för min del detta år, men att få roa sig så mycket på ens jobbarhelg, som dessutom bestog av tre röda dagar i rad. Det seglar jag i hamn med. Nu inser jag att julen är över, det är dags att tömma de sista i glöggflaskorna, lussekatterna kan ätas upp ock likaså julgodiset. Nu närmar vi oss nyår ock min plan just där har inte riktigt fallit på plats än... Stressen kryper sig på ock jag känner faktiskt att jag inte vet vad jag vill just nu. Eller också så vill jag så mycket men att något annat sätter käppar i hjulen.
 
Det var mina senaste dagar aka veckor. Denna veckan kan jag med glädje njuta av enbart 2 arbetsdagar. Det passar mig sådär asbraa med tanke på hur vilsen jag känner mig. Behöver få rätsida på mitt liv just nu, hur vrickat det än låter, haha.
 
Insåg även att man om 2 veckor kan städa bort julen. Så då gjorde jag en beställning på nya gardiner till matsalen. Har haft mina silvriga där nu i 3 år, vilket var alldeles för länge enligt mig...
 
Hur som helst, denna dagen består av tvättning, jag bakar även bröd, har bakat, ska baka, in progress typ. När jag rört ihop lite jäst, mjöl ock vatten så insåg jag att jäsningstiden låg på fem timmar. Hur jävla hungrig ska man behöva bli liksom?
 
Dags att hänga tvätt.. Tack för mig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0