DET KOMMER TILL OCK MED BLI LÄTT

 
 
Idag har jag namnsdag, det står skrivet i stjärnorna. Så grattis till alla Malin i denna värld.
 
Vart att börja? Vissa gånger känns det bara bättre att hoppa rätt på efterrätten. Det tyckte varjefall min tjejer i lördags när vi var ute, haha. Men jag är stolt över att de säger vad de tycker, jag behövde utmanas helt klart. Allt som allt så bjöd lördagen på en 8-timmars "barrunda". Helt galet, jag vet. Höll mig dock till vatten, bubbligt liksom naturligt. Men den var uppiffad med citron, däni!
Ekonomin tillät inte en massa lyx, lyxen blev istället kvalitetstid för min del. På något sätt känner jag mig desto med laddad inför nästa helg då vi pendlar ner till Göteborg. Hur braaa?
 
Idag har jag ledigt, så jag ska försöka reda ut så mycket som möjligt. Ska bland annat skriva en ekonomi-plan. Det är något som är oerhört viktigt för min del, för att vara säker på att det räcker runt. Måste få in alla utgifter fram tills den 15:e januari. Strikt lär det bli!
 
Men nu får ni ett tips på superlätt Jordnötsfudge. Innehåller endast 4 varor, som för min del alltid finns hemma i mitt kök, vilket är bra ifall suget sätter in. 
 
1 dl kokosolja
1 dl ekologiskt jordnötssmör (jag kör på creamy)
3 msk agavesirap
lite salt
 
Lägg allting i ett vattenbad ock låt smälta. Sedan kan du lägga bakplåtspapper i en matlåda eller liknande. Häll i smeten ock ställ in i frysen för att stelna. Första bitarna är lite annorlunda, då man känner smaken av kokosolja, men jag kommer definitivt göra det igen, för jag tyckte bannemig om det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0