It killed me, but I survived

 
 
Känns som att mitt halva sociala liv håller på att få sig ett skott i ändan. Min mobil måste in på service, då den blivit fuktskadad efter all svett haha nerråh, men den är inte som den ska ock tar helt ut sina egna svängar just när jag behöver den som mest. Men tro inte att det är hela avslöjjandet. Min dator lägger också av såfort jag drar ur laddaren. Alltså vad är det här :O ? Tror aldrig i hela mitt liv, så pass gammal som jag är, att jag har haft en dator mer än ett år, då den sedan har börjat trassla. Så var det med våra datorer i fägre också.... Ingen datafreaksfamilj med andra ord... Men där har ni förklaringen om ni blir utan svar...
 
Huffs pluffs in på, någon mer än jag som har svårt att hålla holl på hur gammal man är ;o jag får alltid tänka på hur gammal min syster är för att sedan fatta att jag är ett år yngre. Så ska man fylla år snart igen... Alltså ah, snacka om att life goes on!
 
 
Annars läste jag precis en artikel om honung, ock det gjorde mig så fruktansvärt positivt överraskad ock lite sprallig. Jag är ju typen som oftast dricker en halvliter tea på morgonen med enligt många åsikter alldeles för mycket honung i. Visst att den massa som jag tar kanske inte är perfekt, men tydligen inte katastrofalt som jag tidigare trott. Ååååh honung. Är man uppvuxen med nalle puh så vet man hur det ska gå till ;)
 
 
Honung är en riktig skatt i skafferiet!
 
 

Honung är hur hälsosamt som helst!

 
6 september 2013
Honung är en riktig skatt i skafferiet!

Den läker sår, lindrar halsont och tar kål på bakterier. Nu har svenska forskare hittat nyckeln till honungens läkande kraft – mjölksyrabakterier.

Tidigare användes den utanpå kroppen, till exempel på svårläkta sår. Men honung gör även nytta inuti kroppen, bland annat visar studier att den kan förbättra tarmens hälsa. Och nu vet forskarna varför. Enligt Tobias Olofsson, molekylärbiolog vid Lunds universitet, hänger honungens hälsosamhet ihop med mjölksyrabakterier.

– De nyttiga mjölksyrabakterierna i honungen kommer från biets mage, där nektarn förvaras. När bina omvandlar nektarn till honung följer de nyttiga bakterierna med, säger han.

Mjölksyrabakteriens funktion är att skydda honungen från angrepp av jäst, dåliga bakterier och svampangrepp.

– Men mjölksyrabakterierna är nyttiga för människan också eftersom de kan bilda ämnen som är bakteriedödande. De skapar även ämnen som triggar vårt immunförsvar.

I framtiden kan honung till och med komma att användas i stället för antibiotika.

 


BAAAAM ! Detta tänker jag tro på ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0