TACK!



Fick en kommentar av vad som orsakat branden i Töreboda! En tv hade börjat brinna. Där ser man hur viktigt det är att dra ur kontakten till tv:n när man lämnar ett rum, så det inte går fram någon ström till den. I dagens läge görs tv-apparater på det sättet att när man stänger av tv:n så står den fortfarande på "stand by" (?) vilket betyder att den fortfarande drar el. Ock allt damm som samlas i tv:apparaterna är en av orsakerna till att det tar eld. Så vill bara säga till er som på något vis tänker att "det inte händer er", detta kan hända vem som helst! Så var noga med att dra ur sladden ur vägguttaget varjegång. Eller koppla sladden från tv:n till en dosa med tryckknapp, ock stäng av strömmen på dosan när du inte ska titta mer!

Ett tips till er:
Jag brukar dessutom dammsuga min tv där jag kommer åt i bak, för att det inte ska hända lika lätt. Detta kan även hända datorer. Vi hade en stationär som inte dammsögs allt för ofta inuti, så en dag small det till ock den gick sönder. Vi hade turen att det inte började brinna vilket det kunnat gjort! Så nu när vi har fått både video ock bildbevis på hur lätt det händer, ock imorn står det i tidningen också, så tänkt till en extra gång, så alla tv-sladdar är urdragna!

Var helt sjukt när jag åkte in till mamma ock såg huset ock all rök! Kan fortfarande inte tro att det är sant !
Stackars stackars farbror'n säger jag bara !!! Tänkt när han vaknade på morgonen, inte hade han några aningar om att hans hus skulle brinna ner den kvällen !! Inte ett enda foto har han kvar, allting är helt borta! USCH! Som tur är så kom han ut varjefall, ock vi har hans granne att tacka !!

Ingenting betyder så mycket som livet, tänk på det ock värdesätt det högst av allt!



 

 

Lågorna var skyhöga!

 

http://www.mariestad.nu/2012/01/29/toreboda-villabrand/

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0