BRAND I TÖREBODA



Sitter här ock mumsar efter mitt jobbpass ikväll. Snabbt som blixten sprids alla rykten om att det brinner i töreboda. Det brinner i huset bredvid mammas :s helt sjukt! Ock vad rädd jag blev när alla nämnde att branden stod bredvid kinaresaturangen. Min mamma bor ju vid kinarestaurangen. PANIK! Helt sjukt! Det var en ensamstående gubbes hus som stod i lågor. Och han hade ingen aning om att det brann i huset som han var i förräns brandkåren kom in ock sa att det brinner i ditt hus, du måste ut härifrån. Stackars gubbe. Han satt oskyldigt ock läste en tidning inga ljus tända eller nånting. Men jag hörde att de skjutit raketer vid kinarestaurangen, så den enda tanken är ju att en dragit åt sidan av något slag ock satt sig någonstan vid hans hus ock sedan spridit sig. Jag har då alltid sagt att jag hatar raketer .... !!!! Ska aldrig tända en raket i hela mitt liv igen, efter det att min bror blev skjuten av en raket en påsk för 2-3 år sedan. Efter det är jag livrädd!









Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en tv som börja brinna.

Sen var gubben ute ur huset innan brandkåren kom!

2012-01-29 @ 18:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0