Min helg i Kiel - sammanfattad



Sitter här med mitt morgonkaffe efter att ha tagit mig en lång sovmorgon. Håller på ock packar upp allting för fulla muggar...


Min helg har vart jättebraaaa! Fredagen började med en cider här hemma, väl på bussen som skulle ta oss till Kiel, så knäpptes ett antal till cider några glas vin ock lite irish. Väl i Göteborg klev vi av bussen ock på Stena Line. Upp på rummen för att fixa ordning sig innan vi drog ock käkade. Buffe med allt möjligt, några öl ock efter det upp mot rummen igen för att förtära lite mer alkohol innan vi drog mot baren ock dansgolvet. Vi bjöds på öl ock hade allmänt trevligt :)

Efter 4 timmars sömn ringde klockan ock vi gick ock käkade frukosten som stod serverad på långbord, ock därefter upp ock fixa oss för en shoppingdag i Kiel. Fick med oss en hel del goda grejjer, så nu är jag fit for fight för festivalen i sommar :)

När vi tagit oss igenom betalningsproceduren, så var det restaurang i Kiel som gällde. Kina-buffe blev dagen till ära ock den kunde inte avslutas bättre än med friterad banan ock glass innan vi tog oss in i en liten snik runt hörnet på restaurangen för att inhandla sådär en 15 gin-are för att vara exakt. Vid detta lag hade vi gjort dagen så som vi ville ock vi traskade på Stena Line igen. Förfest på rummen, musik, sminkningar, hårfix, jaa allt för att vara redo för kvällen, innan vi höll på att bli utkastade från rummen (jag ock Therese). Men efter lite diskussioner fick vi behålla vårat rum ock vi kunde fortsätta våran del där vi förbereder oss för en utgång. Utan att nämna alldeles för många namn, så var det bara jag ock mamma som tog oss ner till baren denna kväll. Stötte på några killar, som stod för våra kostnader av cider denna kväll. Mycket bättre än så blir det inte. Så vi drack ock vi drack ock vi drack ... Innan de kom in med en bricka till ... :) Det blev en väldigt bra kväll som ni kanske förstår.
Snubblade in på rummen ock väckte min sängkompanjon. Ställde klockan ock var uppe sådär en 3 timmar senare för att fixa ordning oss innan vi skulle ner mot frukosten. Nu hade vi klarat av helgen ock vi styrde hemmåt, nöjda ock belåtna :)

Ska ta bild på mina outfits över helgen idag har jag tänkt, såfort jag har fått upp allt ur resväskan, sedan kanske jag kan visa er lite av min shopping, men tror även att det är idag som jag måste in ock besiktiga min gamla bil, så när den uppdateringen kommer, beror lite på hur mycket jag har att göra idag :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0