Hårtips




Några tips som ska få håret att växa snabbare:

- Käka mycket b-vitamin. Både i maten och tabletter.

- Massera din hårbotten med fingrarna ganska hårt ca 3-5 minuter varje dag. Det stimulerar hårsäckarna och får håret att växa snabbare.


- Ta väl hand om ditt hår. Gör en hårinpackning en gång i veckan, använd alltid värmeskydd innan du använder något redskap med värme som t.ex. plattång, hårfön osv så att håret inte blir lika slitet. På så vis behöver man inte klippa av det lika långt och ofta. Alla frisörer säger att man ska klippa håret så ock så ofta, men alla som jag känner som gör så, de växer inte håret på. Utan var noga ock ta hand om ditt hår. Använd så lite värmeprodukter som möjligt, så sliter det inte alls så mycket. De som får längre hår, de är ofta de som inte klipper sig så ofta, men som ändå är noga med att ta hand om sitt hår. Så nu ska jag bli noggrannare ock införskaffa mig  b-vitaminer ock "EN" riktigt bra hårinpackning, för jag varierar mellan 3 olika hårinpackningar ( "Kevin Murphy - Born again masque", "Loréal - Absolut repair expert", ock "Gliss" en billig variant från en vanlig butik ) men jag tänker inte säga att jag gör det en gång i veckan. Utan gör det oftast när jag ska ut ock partajja för att känna mig lite extra fräsch.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0