god natt


Konstig överskrift... Hur som helst. Att jobba idag gick bara bra måste jag säga. Känns bra att vara tillbaka. Sen hinner jag knappt mer än hem, käka en panpizza, ock sådär 5 minuter senare ringer min bror som numera är 18 ock hänger på krogen lika ofta som jag. Han hade glömt sin legitimation hemma, så vad hade jag för val än att ta turen in till skövde ock lämna det till honom. På vägen hem, när jag tar svängen ur sista rondellen ser jag att jag möter polisen som ska ge sig in i den rondellen. Precis innan vänder de om ock kan ni tänka er, de jagar mig hela vägen hem, 4 mil asså. Jag skojjar inte. Helt sinnes. Mitt hjärtat har alltså pumpat i 4 mil denna afton. Antar att det gick lite väl fort ur den rondellen... Hur som helst, väl hemma på min uppfart avvaktar jag lite ute i bilen, ock ser att polisen i nästa korsning, 100 meter från mig, vänder om ock åker tillbaka mot skövde. Herregud, inte ens jag, som inte kan skryta med hur smart jag är, skulle slösa bensin på någon som vet att den är jagad, ock i 4 mil dessutom... Antar att min dommedag där jag får böter närmar sig.

Min resa gick smärtfri, ock nu ska jag se reprisen av sol, fest ock oroliga föräldrar, innan jag ger mig ut i mörkret igen för hämta Fredrik.


Vi hörs imorgon, pussss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0