skönhetstips för håret



Tänkte tipsa om lite bra tänke-sätt för att får starkare ock fräschare hår. Troligtvis så har de flesta av er liksom jag koll på detta, men detta ger varjefall mig en tankeställare, då jag sliter väldigt mycket på mitt hår ock har en väldigt dålig kost. Jag vet att man bör äta "bra", men tyvärr så gör jag inte det, men bara att läsa detta får mig att tänka i andra banor, ock man gör ett försök att bli snällare mot sitt hår. Jag har alltid i värmeskydd ock försöker sköta det på den fronten, men min svaga punkt är att jag måste inse att jag måste äta "bättre mat" ock definitivt försöka få mer sömn. Sover vanligtvis inte mer än fyra fem timmar vilket är extremt dåligt både för håret men även för hela livet. Trots att man inte känner av det nu, så om man inte får sin sömn som man behöver, så känner sig kroppen stressad, vilket försvårar livet i längden!




Här kommer varjefall 7 oslagbara tips för håret



1. Torka håret på rätt sätt


Är du en av de som ruffsar håret med handduken för att få det torrt? Plocka fram en kam eller en glesare borste ock kamma igenom håret mot handduken istället, det sliter mindre på håret.


2. Tandborstknepet

Jobbiga ock uppstickande småhårsstrån får du bukt med genom att spraya lite hårspray på en tandborste, Borsta försiktigt ner småhåren med den sprayade tandborsten. Tada!


3. Snabbt volymfix

Vatten lyfter hårrötterna, så fukta dina fingrar ock gnugga in i hårbotten för en snabb volymfix.


4. Hållbar partyfrisyr

Din partyfrisyr håller allra bäst om du gör den på halvsmutsigt hår. Satsa på att tvätta håret dagen innan istället för samma dag.


5. Maximera inpackningen

Din inpackning kommer att göra dubbel nytta om den får verka i ditt hår under en varm handduk.


6. Skydda ditt hår

Var noga med att skydda håret från påfrestande faktorer som sol ock varma stylingverktyg. Investera i en solskyddsfaktor för håret ock ha som regel att alltid grunda med en värmeskyddande produkt innan fön ock plattång åker fram.


7. Rätt kost - Starkt hår

Ett torrt, glanslöst ock slitet hårsvall vittnar om en slarvig kosthållning ock för lite sömn - så vill du ha blankt ock starkt hår är hälsosamma vanor A ock O. Intaget av folsyra ock B-vitamin har stor betydelse för hårets kvalitét. Kisel, som du hittar i bland annat sallad, jordgubbar ock solrosfrön, hjälper kroppen att producera nytt ock friskt hår.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0