I'm not afraid to cry anymore



Har nyss städat lite granna, hittade en splitter ny boxer som vi aldrig ens kopplat in o använt. Helt plötsligt får jag ett påhopp om att jag ska ringa viasat ???? Nu undrar ni eklart varför då.

Anledningen är att varje gång det blåser eller något liknande så ändras våran sändare till viasat som vi har i fyra rum. Så nu har inte vi haft tillgång till boxern i de fyra rummen sedan 8 månader tillbaka pga att pappa aldrig ringt till viasat ock bett dom komma ut ock fixa parabolen. Tror jag senast använde min boxer i rummet i slutet av mars, sedan banga den !" Vi har fått betalat för det varje månad ändå, eftersom de inte vet att de inte funkar. Pappa har sagt till o från: fan jag måste ringa dom, jag måse ringa dom. Men han är en stjärna på att skjuta upp ock glömma bort saker. Idag kom anfallet: Maliin, att du inte ringer viasat, du har ju mer fritid än mig! Jag svarade: Men vad ska jag säga dom, dessutom är du hemma hela dagarna näst intill, så ett samtal på fem minuter har du faktiskt tid med. Men han svarade snabbt: Varför kan inte du göra det?

Ah jag hatar allt detta tjat. Varför ska jag ens behöva ta denna rollen, som den som ska bestämma allting mellan vad vi ska äta för mat (vad jag ska laga) till om vi ska låsa o larma ytterdörren ock nu ska jag till ock med ringa företag bara för att han inte vågar!
Ge mig ett jobb, ge mig en annan fritid, ge mig ett nytt hem liksom. Längtar som jävelen till att jag har skaffat mig ett jobb, ock kan rymma från denna grund ock leva utan detta tjat, o bara fokusera på mig själv ! Fan vad orättvist livet är just nu!




Inte så vacker efter att ha fällt några tårar

 

 


Kommentarer
Postat av: Viasat

Hej Malin!



Vad tråkigt att ni haft problem med parabolen så länge! Vi vill självklart hjälpa er så gott vi kan. Tar det emot att ringa in till oss så kan ni alltid välja att chatta med oss eller gå in på våran hemsida och beställa en uppringning.



Hör av er så löser vi det här!



Hälsningar Liselotte

Viasat Support

2011-12-02 @ 09:44:32
URL: http://www.viasat.se
Postat av: JF

älskade du, du är värd så mycket mer! <3

2011-12-04 @ 22:51:16
Postat av: sabine

kära du, låter som du blivit hembiträde:S

hoppas du kommer ifrån snart så du får fokusera på dig själv istället!!!

måste kännas otacksamt att göra allt du gör utan att någon ens märker det, speciellt eftersom det inte bara är du som "stökar ner"

TA HAND OM DIG!

2011-12-05 @ 11:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0