Maybe I'm the one, I'm the one who will fall

 
 
Såjaa :) Jobbet är klart, ock armpasset på gymmet är gjort! Nu avnjuter jag min allra första hemmagjorda broccoli-soppa ock den smakar suveränt, freaky green fast god!
 
Här får ni receptet, bara sådär :)
 
1 purjolök, ca 15cm
2-3 vitlöksklyftor
2 tärningar grönsaksbuljong
2 hela broccolibuketter
1-2 dl matlagningsgrädde
 
Skär purjolök och vitlök i mindre bitar. Bryn i en kastrull tillsammans med buljongtärningarna. Tillsätt broccolin och häll på vatten så det täcker. Låt koka i ca 15 minuter. Mixa sedan allting till en slät soppa (jag använde en vanlig mixer, kan funka med elvisp också). Smaka sedan av med salt, peppar och matlagningsgrädde ock släng i lite riven ost om så finns hemma, det gjorde jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0