RECEPT SALAMI- & FETAOSTINBAKAD KYCKLING

 
 
Efter min senaste lön så har jag verkligen lagt mycket pengar på mat, för vad annars skulle man leva på. Gillar att njuta av en god måltid på alla sätt. Jag får så mycket mer energi av det! Så jag har sedan en vecka tillbaka provat nya recept varje dag, ock allting smakar himmelskt ock vad mycket roligare det är att laga mat när man har en planering. 
 
Igår gjorde jag en ljuvligt god lunch som ni såg bild på. Ock några ville ha receptet så jag delar mer än gärna med mig! Inga konstigheter.
 
SALAMI- & FETAOSTINBAKAD KYCKLING:
(för 4 personer)

4 st kycklingfiléer
rapsolja till stekning
salt och peppar

8 skivor salami, (2 i varje kyckling)
150 gram fetaost
10 st soltorkade tomater
färsk basilika

Tillagning
1. Sätt ugnen på 150°C. Stek kycklingen i en stekpanna i några minuter på vardera sidan så att den får en fin stekyta. Krydda med salt och peppar. Lyft upp köttet och skär ett snitt igenom det.

2.Stoppa in skivor av salami och fetaost tillsammans med soltorkade tomater (som du klippt i mindre bitar) och en kvist basilika i snittet på varje kyckling. Lägg kycklingen i en form och ugnsbaka i ca 20 minuter eller tills köttet är klart. Servera med valfri så ock tillbehör ex. jordnötssås ock ris.

 
RECEPT PÅ DEN JORDNÖTSSÅSEN SOM JAG GJORDE:
 
1 dl salta jordnötter
2 dl Arla Köket® matyoghurt
MAX 1 tsk ingefära i kryddpåse
1 tsk sambal oelek (inte mer)
1 krm salt

Mixa allting i en mixer/blender. KLART!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0