DET SNURRAR I MIN SKALLE

 
 

 
 
 
 
Vaknade på måndags morgon ock sov vidare. Vaknade till ordentligt vid tolv, ock tog en dusch, ock fixade ordning mig lite granna då kvällsjobb stod på schemat. Försökte äta lite frukost, men det gick inte. Ringde chefen ock kollade om han kunde få in någon annan att ta min kväll men alla sms visade att det inte fanns någon. Så jag var mer eller mindre beredd att trampa iväg. Under dagen hade jag fått i min fyra vindruvor ock saften ur en klementinklyfta. Kände mig inte stark att göra ett kvällspass. Två minuter innan jag ska iväg ringde chefen ock kollade läget. Läget var ju inte braa. Hade legat under ett duntäcke med mjukiskläder hela dagen ock frusit. Jag var medveten om att jag hade feber ock jag hade ont i hela kroppen. Så chefen kunde ta mitt pass.
 
Igår skulle jag jobbat morgon men inte var jag kry nog att pallra mig iväg ens då. Så jag fick sjukanmäla mig. Kunde fortfarande inte äta. Lät dagen passera ock först vid sex på kvällen fixade jag ordning en gryta på fläskfilé ock bacon som jag skulle servera med klyftpotatis. Detta låter ju hur jävla gott som helst. Något som man inte skulle tacka nej till i första hand. Under matlagningen så kallsvettades jag ock det kändes som att någon tog tag i rummet ock vände det upp ock ner. Mådde liksom dåligt av att stå bredvid stekpannan, var alldeles yr ock kände att jag inte skulle få i mig detta. Så jag gjorde klart maten ock ställde in den i kylen. Fick varjefall i mig lite klyftpotatis. Sedan somnade jag igen. Först vid tolv på natten kände jag att nu kan jag faktiskt äta. Så jag rostade ett par mackor ock hällde upp ett glas oboý. Sedan somnade jag gött.
 
Idag, onsdag ock jag ska försöka rycka upp mig. Har sovit i nästan 2 dygn nu. Dags att få rätsida på denna veckan. Ska försöka att äta lite frukost nu så jag inte ballar ur igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0