MÄKTIGT

 
 
 
 
 
I början av detta inlägg har klockan precis slagit 03.00. Hon lär vara betydligt mer när jag är klar, för rummet är mörkt som natten, ock att trycka på rätt tangent är inte alltid det lättaste. Jag erkänner att jag sneglar neråt imellanåt, men nu lönar det sig inte, men det ska nog gå bra.
 
 
Sover själv inatt, det är anledningen till att jag skriver just nu. Drömde värsta mardrömmen, om inget annat än tigrar. Det djuret jag tycker är ballast, med så mycket kraft, det som gossedjur följde med mig överallt som liten. Efter denna mardrömmen, så var jag bara tvungen att starta upp ock skriva av mig lite. Klockan tolv somnade jag igårkväll. Drömmen känns som att den kan ha varat i tre timmar. Så en väldigt dålig natt med tre timmars sömn bestående av lång mardröm är det jag haft. Med andra ord så har jag varit rädd riktigt länge, men nu har jag startat upp en barnfilm, så jag hoppas att jag ska somna om, såfort jag är klar med detta inlägg.
 
Tänker i vanlig ordning att jag fortsätter där jag stannade av senast. Det var onsdag den 27:e Juli ock vi åkte ock fiskade utmed kanalen. Drog upp fem fiskar allt som allt. Det var en abborre på ca. 10-15 cm. Så den fick ju såklart åka i vattnet igen. Sedan var det fyra andra fiskar. Sorten kan jag inte så låt oss kalla det silverfisk i olika storlekar men upp till 20 cm var nog den största. Det kan jag nog stå för. Men vem fan äter, i detta fallet, silverfisk. Jag vet såklart att silverfisk är den där lilla som ålar runt på golvet inomhus i fuktiga miljöer. Men jag kan inte ana vad det kan vara för sort, så nu drömmer vi oss iväg lite. De var silvriga ock slemmiga ock åkte rätt ner i kanalen igen, med alla rätt.
 
torsdagen åkte jag, S, T ock V ock spelade golf i lidköping. Finaste banan jag skådat!
 
Fredagen bestod av en hemmakväll med S. Jag fick dricka mitt vin, vi spelade kort ock bara kosade oss tills dag blev till natt, ock soffan byttes ut mot sängen. Man somnar ju så gott med vin i kroppen alltsååå!
 
Sedan var det lördag ock jag kan inte riktigt minnas om vi gjorde något eller om vi bara slappade? Jo nu faller det på plats. Vi drog till skövde för lite shopping ock en fika. Sedan styrde vi mot Mariestad ock slog oss ner på en bänk utmed vattnet i solnedgången i väntan på att klockan skulle slå sex. Då traskade vi in i biosalongen ock såg på Tarzan. Riktigt bra film om ni frågar mig! När vi kom hem, så drog vi ut på en promenad runt kanalen, en kort runda som gjorde att man somnade skönt när man väl kom hem sedan.
 
söndagen stod fiske på schemat igen. Fyra stycken småfiskar. Dessa var faktiskt mindre än de som vi drog upp på onsdagen. Ni kanske undrar om det ens går? Det gör det, så det blev inget att slänga på grillen då heller..
 
Måndagen börjar med att jag går ut ock tvättar bilen, städar av lite granna ock sedan åkte jag ut till pappa för att lämna hans post. Sedan hade min måndag redan passerat. Helt sjukt vad fort dagarna går!
 
I tisdags kan jag inte riktigt sätta fingret på vad jag gjorde igen? Fan vad tankspridd man kan vara. Har för mig att jag gjorde något, men jag blir osäker nu när detta inlägg är under uppfödning. Jo vi drog ock spelade minigolf i Karlsborg. Riktigt fina banor, några av de bättre faktiskt. Tycker att de mesta minigolfbanor förfaller, så det är skönt att det finns ett ställe som håller efter sina aktiviteter varjefall. När vi kom hem chillade vi lite granna, vi spelade monopol, det gjorde vi också. Sedan bestämde vi innan somnade att vi skulle dra till Lidköping dagen efter, alltså i onsdags för att ta ännu en runda på golfbanan, ock så vi gjorde. Sedan avslutade vi den dagen med en promenad runt kanalen igen. Så skönt att gå lite senare när vinden avtagit. Jag skulle ju aldrig gå själv, men med S, då vågar jag allt!
 
Igår, torsdag så vaknade vi upp till en grå morgon. Perfekt för mig som planerade en städardag! Körde S till jobbet ock sedan gick dammsugaren varm. Sedan tog jag en liten powernap innan jag hoppade in i duschen ock fräschade till mig för att dra till Mariestad ock hämta upp två stycken T, sedan mötte vi upp M på Thaihouse i skövde ock åt oss tokmätta ock belåtna. Nu har vi kommit till dagen efter. Klockan har redan blivit 04.00 ock jag anar att solen är påväg upp. En hel timma tog det att forma detta inlägg. Hoppas det går bra mycket fortare för er att läsa det.
 
Nu ska jag slå på en barnfilm ock fortsätta min natt ock jag har så gott som släppt den mardrömmen som jag vaknade av ock gick in i detta inlägg med. Där ser man vad det gör mycket att bara skriva av sig lite. Natti natti gott folk! Imorgon är det fredag, hurra för det!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0