VARNING FÖR MYCKET TEXT

 
 
Vart ska jag börja? Det var onsdag förra veckan som jag senast hade tid att uppdatera. En hel vecka som rusade iväg ock nu vet jag knappt vart jag ska börja.
 
I torsdags så överraskade vi min syster med möhippa. Det var så skönt att den dagen äntligen var kommen då jag gått ock bärt på hemlisar alldeles för länge. Vad gjorde vi då på våran möhippa? Dagen började med att Therese skulle följa våran kusin till skolan. Men väl där så ramlade vi in genom dörren ock jag tror att vi chockade henne rejält. Hon var helt inställd på att hon skulle följa felicia till skolan men instället blev det champagnefrukost för hennes del.
 
Vi var tvungna att följa klockans slag för att hålla tidschemat. Strax efter nio begav vi oss hem till henne. Hon fick en lapp där det stod en massa saker som hon skulle packa ner för att överleva dagen. Visst det var mycket som hon inte alls behövde av det som stod med, så som bilsvamp, förkläde, toapapper, engångshandskar, handvisp, lakan, sopsäck ja allt vad det var. Men allt för att förvilla såklart.
 
Vi begav oss till första hållplatsen. Dans! Vi värme upp med lite twerking innan vi dansade chairdance till Beyoncé med single ladies. Detta hamnade alltså på film, ock jag kan garantera att det är det bästa filmen jag någonsin sett.
 
Sedan var det dags för lite lunch ock den intogs på rådhuset i skövde. Därefter pallrade vi oss till arena ock spelade lite bowling en timma. Käglorna bara rasade ner. Vi slog oss ner några snäpp ovanför baren, men lite gått från baren såklart ock körde brudlekar.
 
När klockan närmade sig kvart i fyra gick vi ock hämtade badkläder ock vandrade in på aqua vitalis. Vi bytte om ock stängde sedan in therese i ett rum där hon fick en avkopplande behandling innan hon fick joina oss i bubbelpoolerna. När hon kom ut igen så hade gruppen utökats ock det var 3 till på plats för att överraska henne. Vi smugglade alltså in dem i poolen undertider hon fick sin behandling. För bästa surprise!
 
När vi hade bubblat runt i 3-4 timmar så gick vi upp ock fixade ordning oss. Sedan drog vi till Mikes för mat ock dryck resterande timmar in på natten.
 
Under dagens gång så hade vi lagt ner ledtrådar i kuvert inför varje aktivitet för att hon kanske skulle kunna gissa vad som skulle hända. Gissningarna var bra, men gåtorna var lite bättre ;)
 
 
Ah detta får nog sammanfatta min torsdag förra veckan. Gick ock la mig vid 2 på natten till fredagen. Klockan 6 på fredagen var jag uppe ock fångade dagen innan vi skulle hämta husvagnen ock bege oss ut till torsö för att dekorera bygdegården. Det tog hela dagen, ock när vi lämnade stället var vi nöjda. Jag var en gnutta stressad också. Men det var sådant som jag inte kunde tala om för therese ock viktor. Jag visste att tjejerna skulle komma hem till mig då vi skulle öva på låten för första gången tillsammans. Men jag var tvungen att duscha innan de kom hem, för jag visste att klockan skulle ticka på. Jag är ganska van vid att klockan går alldeles för fort när man har roligt... Men jag hann duscha innan tjejerna ringde på, vilket innebär att hela fredagen också föll på plats.
 
 
Fortsättning följer...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0