BROKEN ARROWS

 
 
 
 
Såhär såg min torsdagkväll ut. Den är ganska värdefull den kvällen innan man ska vara en av de som ska jobba under helgen. Men nu är det redan lördag ock mitt pass är klart, så bara söndagen kvar, gogo.
 
Denna veckan har verkligen mina köksapparater sats på prov. I onsdags så gick mitt våffeljärn sönder. Skulle göra varma mackor, ock när jag skulle stänga igen den, så åkte handtaget av ock en sladd flög ur. Mitt under mackans ock värmens gång. Så jag blev lite orolig att det skulle börja brinna. Paniken steg så jag slängde ut det genom fönstret. Tur att jag hade en smörgåsgrill att använda därefter. Idag när jag kom hem från jobbet så hade jag köpt med mig sötpotatis som jag planerade att fritera. Allt gick bra fram tills dess att jag skulle ta upp själva korgen, då gick handtaget av, ock korgen for ner i frityroljan igen. Så att få upp korgen igen, det tog sin lilla tid, med tanke på att frityroljan var upphettad. Ock det ska man ju passa sig för om något vad jag hört varjefall.
 
 
Så då får jag ta mig en sväng till elgiganten i vinter igen då ock fixa nya. Men jag hade ändå planer på att köpa ett nytt våffeljärn, för jag vill hellre ha ett för 2 våfflor. Ock elgiganten ock jag går ju lite hand i hand så att säga, så det har jag inga problem med ;) Att leva utan fritös, det går bara inte i min värld. Min barndom bestod av väldigt mycket fritös ock inte minst under nattimmarna efter en kväll på krogen. Då var det standard att ringa Fredrik ock be han starta igång fritösen åt mig. Haha usch jag tycker fan synd om honom. En 2 år äldre syster ringer klockan halv tre på natten ock vill ha fritösen igång runt klockan 3 på natten. Kan ni förstå vad han fick leva med, hahah stackarn (a)
 
 
Men nu är det lördag ock ikväll tänker jag äta chokladbollar, kolla gårdagens avsnitt av idol ock kanske dricka ett glas vin lite senare. Fin lördag på jobbarhelgen ändååå!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0