DEALING WITH FEELINGS

 

Ett slag för chiapudding, som tände eld på smaklökarna. Har förberett två stycken till imorn nu, en till frukosten ock en till kvällsmaten. Så gott var det jaaah!
 
 
Annars så sitter jag mitt i vidrigaste veckan på länge. I måndags mådde jag psykiskt dåligt, ock att jobba till 22:15 var en pers. Att jag sedan åkte hem, släppte alla pluggar för att sova, men totalkuggade ock var redo att jobba 8-18.15 dagen efter. Hur välmåendet var då ? Med utebliven sömn, stod jag med huvudet upp ock fötterna ned, tänkte ringa till jobbet, för att stanna hemma, men kände mig med mina få timmar i månaden illa tvungen att göra mina tio timmar. Med en huvudvärk från helvetet, eller lägre, så försökte jag hålla humöret uppe, räknade timmarna. Tänkte vid varje övergång till nästa timma, okej, en timma till... Tillslut var jag hypno. Samtidigt som jag försökte hålla ett leende, ock humöret mot kunderna, så försökte jag att inte känna efter. Innerst inne grät jag, allt raserades, psyket var väl inte hundra, men tillslut hade dagen passerat ock jag cyklade hem. Totalslocknade med råge ock efter en sömn likt ett världshav, en sådär 11 timmar. Så tog jag på mig gymkläderna vid sex imorse, tittade mig i spegeln, ock slet av mig dem lika fort igen. Jag mådde bra helt enkelt. Det enda som talade till mig var känslan som uppstår efter man gymmat, mattheten. Smaksatte min morgon med att frosta av frysen istället. Har väl nätt o jämt tjatat hål i huvudet på de flesta om hur "full min frys varit" ock att jag "borde frosta av den". Nu är det gjort. Vem ger mig high five?
 
 
Nu de senaste timmarna har jag mått illa. Var ute ock staplade ved ock vid varje böj efter en ny vedkump, så kände jag bara: vart tar jag vägen. Nu åkte de ock hämtade en kärra med ny ved, så jag ska vrida om skosnörena ock gå ut ock hjälpa till, trots hur jag mår eller inte. Ha en fortsatt fin kväll, så får vi se om det blir en uppdatering senare. LATER!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0