07:58

 
 
Igår höll vi på lite med veden innan vi bytte till sommardäck. Ock när man väl sliter av vinterdäcken, så ska man ju putsa dem, för att behålla skicket så gott som möjligt. För sitt eget bästa helt enkelt. Fyfan alltsååå. I över två timmar stod jag ock gnuggade på bara fäljarna, såg dagen passera i revy, vantarna var pisseblöta, ock en mänsklig känsel i fingrarna fanns inte. Så jäääävla tråkigt. Men jag vet hur mycket jag kommer uppskatta det slitet sen i vinter. För när jag tog fram sommardäcken, som jag putsade i vintras, så var de ju förbannat fina. Jag minns hur mycket jag slet med dem också. Man kan säga att det var därifrån jag fick motivationen till att fortsätta gnugga helt enkelt. Fick så mycket gjort igår, ock efter allt slit avslutade jag dagen med kinamat ock farmen-mys med mamma ock Göran.
 
När jag gick o la mig för natten kände jag mig tiptop! Som att inget i världen kunde stoppa mig ungefär. När jag vaknade i morse kunde jag njuta av en sömn likt en prinsessas, men på något vis kändes det som att något kört över mig ändååå. Kanske gjorde jag för mycket igår, så min ork ock motivation för denna dagen, det bränslet använde jag igår...
 
 
Hade tänkt gå till gymmet imorse, men nu inser jag att jag kommer vilja ha denna måndagen så lugn som möjligt innan jag pyser till jobbet i eftermiddag.
 
 
Nu ska jag prova på chiapudding, som det skrivs så mycket om överallt :)
Förberedde den igårkväll, så den har stått ock myst i kylen över natten.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0