En kostrådgivare vore något för mig!

 
 
All hjälp är bra hjälp, alla tips är bra tips, för mig så är det så.
 
 
Vad jag måste ta tag i mig själv. Januari som började så braa, fick ett desto sämre avslut. Imorn, förste februari ska jag försöka ta tag i mig själv igen. Känns som jag har sjunkit till botten den senaste veckan, så motivationen borde ju vara starkare än vad den faktiskt igentligen är. Jag har inte varit på gymmet på över en vecka, ock istället har jag ätit så mycket så jag kan inte ens stå för det i muntligt tal. Så illa är det. Antagligen så har jag varit stressad inombords, ock fokuserad på helt fel saker. Min energi har helt enkelt inte gått dit den borde, utan omvägen har varit brutal. Men jag ser oerhört mycket fram emot denna veckan, främst för att se om jag ens kommer palla det. Men jag har mina små anteckningar.
 
Inviger denna kommande måndag med dubbla pass på coop, 8-14 ock sedan börjar jag vid 17 ock stänger 22.15. Att jag öppnar på tisdagen ock kör ett 10-timmars pass smakar ju ganska bra det också. Men på måndag kommer min beställda matkasse från coop. Så när jag traskar hem efter två så har jag ett schema, ett färdigt recept på dagens mat. Men det känns ändå som att dessa timmar kommer vara svåra att fånga, då jag behöver tända i pannan också. Om det blir värme?  vi får se. Men det blir nog ganska så bra. En låda med mat för 4 dagar, sedan har jag skrivit upp vad som behöver inhandlas inför fredag-, lördag- ock söndagens måltider. Så trots mycket jobb, så känner jag mig ändå ganska överrens med de lediga timmarna jag har. Kommer dock få utesluta träningen helt, för det finns det dessvärre inte plats för det. Synd eftersom denna veckan inte heller gett mig någonting förutom alldeles för mycket gottigheter. Hur som helst, innan allt detta kaoset drar igång, så ska jag njuta av min morgondag.
 
Btw, vet ni att jag praktiskt taget hatar havregrynsgröt? Men jag kommer nog aldrig sluta hoppas på att jag någon dag, stolt ska kunna säga "Mmm vad gott detta var". Förstår fan inte hur folk kan tycka att det smakar bra, eller om det helt enkelt bara försöker lura sina egna hjärnor för att inte tappa fokus. Men nu såg jag en sak som gav mig en känsla av "det här borde jag nog prova". Jag har provat massor av kombinationer, tro mig, men ah naeh, det är ju bara så torrt. Säg inte äppelmos nu.... Hur som. Såhär stod det någonstans:

Fyll en skål med 1,5 dl vatten. Tillsätt sedan 1dl havregryn, 50 g proteinpulver (rekommenderar chokladsmak) och 2 msk chiafrön. Sedan ställer du det i kylen över natten ock har frukosten klar när du vaknar dagen efter.
 
- Röran står i kylen. Godnatt från en exalterad tjej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0