JAG ÄLSKAR ATT BAKA

 
Oj, så mycket att göra, så lite ledig tid. Känner mig som en ingrodd padda. Hur det känns avslöjjar jag inte, men jag måste ta tag i mig själv. Nackdelen med att jobba mycket. Min hälsa går i graven. Min hjärna kan inte arbeta så långt tillbaka i tiden, att jag faktiskt inte vet när jag tränade senast. Men idag började jag lite lätt, inget gym med styrka ock ta i o ha sig, utan en långsam springtur på 2 kilometer, som mer eller mindre tog kål på mig. Usch denna känslan stinker, ock ändå kan jag inte bättra mig. Nästa vecka, standardvecka med minimalt med jobb för min del, då har jag ock brallan bestämt oss för att ta tag i oss själva, försöka motivera varandra, pusha varandra. Det känns braa, då kan man bolla lite middagar, mellanmål, baktips ock vice versa. Eller helt enkelt få skryta över hur bra man skött sig om nu så verkligheten blir. VI ska kämpaaaaa varjefall !
 
Idag fick jag med blotta ögat njuta av en ledig dag, värd att vänta på. Så mycket jag hade planerat att göra. Viktigast av allt var att baka ostfrallor ock tekakor. Det var vad jag gjorde. Jag började med ostfrallorna. Vilken kallabalik alltsåå. Att jag älskar att baka, med vid detta tillfället får jag lust att bekänna färg. Min karriär som bagare kommer nog aldrig att existera förutom i hemmet. Så mycket kladdig smet, mjölet yrde i köket, ock jag har nog aldrig insett att det skulle vara så svårt att få ihop degen. Känner att jag på något sätt drömt rätt, när jag inte drömt om att bli bagare. Men sedan när jag kom till tekakorna. Fan så lätt det var. Så vid fyra idag, så hade jag bakat klart, så nu finns det några brödpåsar i frysen att ta upp. Då mår jag braaa! Nybakat bröd alltså, bästa kvällsmackan i historien. Sedan att min frys bara blir trängre ock trängre, damn.
 
 
 
Mina ostfrallor kan gå till historia, så fantastiskt goda om man frågar mor o bror !
 
 
 
 
 
Sedan gjorde jag ordning entrecote ock klyftpotatis. Smakade lika bra som det låter.
 
 
 

Men min städning ock allt som jag också skulle göra idag, återstår. Får se vad jag hinner imorn innan jag pyser till jobbet där min helg kommer spenderas. Nu har Mindy krypit upp i min famn, dags för lite tecknat innan jag släcker ner för denna dag.
 
 
 
Min prins gav mig världens bästa alla hjärtans dag! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0