weekend

 
Godmorgon :) Har haft en lugn ock fin helg! I fredags så hängde vi hemma hos Marie, drack vin ock hade det trevligt, innan vi närmare 21 gick till stan för att käka mat på pim's ock sedan gå ut ock dansa på husaren! Riktigt kul kväll som varade längeee :)
 
 
 
I lördags så hade jag en riktig soffdag :) Ock igår så hade jag en dag bestående av plock, matlagning, tvätt ock disk. Förstår inte hur jag kan få så mycket att behöva diska varje dag... Helt sjukt! Måste köpa nytt diskmedel varje månad :O Hur som...
Vaknade tidigt imorse, sju för att vara exakt, men kände ingen rusch av att gå upp eftersom jag inte börjar jobba förrän vid 17, så jag hämtade Mindy ock kröp ner i sängen igen. Hon kröp under täcket ock la sig utmed min arm ock låg ock slickade på mig så jag somnade om ock vaknade vid halv nio igen ock hon låg kvar ock sov hon med då. Så mysigt när hon är lugn o rar ock inte rivs ock busar vid tuppens galartimma ;)  Så vid halv nio var det lagom att gå upp ock jag gjorde min rutin i buren, som byta vatten ock fylla på mat, ock sedan diskade jag igen... Åt så mycket igår! Lagade dels spagetti ock köttfärsås till lunch, sedan hade jag lite pizza kvar från i lördags som jag åt till middag, men blev inte mätt på det, så lite senare sen så fritierade jag räkor ock åt med sweet chili sauce =) Så det blev en hel del att ta tag i, men nu är det klart!
 
Som varje måndag så lägger jag upp ett schema för veckan med allt mellan mat ock fritidsgöra. Jobbar till helgen ock nästa helg när jag är ledig tänker jag INTE gå ut ock festa, utan känner för att vara hemma den helgen ock storstäda.. Eller ? Kanske främst för att jag får lön den 15:e, alltså tisdagen efter min lediga helg, så jag kommer helt enkelt inte så långt. Men det betyder att jag planerar en rejäl utgång på oktobers löningshelg härnäst. Något att se fram emot minnsann. Jag praktiskt taget känner längtan medans jag fyller denna sidan med alldeles för många ord...
 
peace out!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0