24 APRIL

 
 
Om jag skulle skriva hej ock så :)
 
 
Hade en helt underbart rolig kväll i lördags då jag fyllde 22 bast ock ställde till med inflyttningsfest :) Ord kan inte förklara, men det bästa är när man kan vara sig själv, ock det kan jag både på gott o ont alltid vara med mina vänner! Alla gånger är det inte lika lätt att vara sig själv, men det är det med dess närhet, en kan bara koppla av ock ha kul ! Känslan är underbar!
 
 
 
Vad har hänt sedan dess.. Öhm jo igår på jobbet så hade jag en så galet otursdag, min så kallade vardag, men i många av lägena brukar jag kunna dölja oturen skapligt! Men inte denna gång! När jag kom till jobbet ock gick ut för att förbereda kassorna vid fem i åtta, fem minuter innan öppning. Det står massa barn utanför butiken som väntar på att få komma in innan de därefter traskar mot skolan. Jo vad gör jag inte om häver ner en hel rad med cigg så fick plocka cigg-paket på ock runt om hela kassan, iaktagen såklart, basic! Skyndar mig som fan för att få bort allt innan öppningen. Jag hade bara jävligt tur att jag inte fick den i huvudet...
 
När portarna går upp till butiken, så ser jag att tidningarna har kommit, ock eftersom det blir några buntar med en otymplig vikt, så tar man alltid med sig en vagn för att slippa springa in o ut. Men igår när blåsten låg i, utan tanke körde jag ut min vagn, ock när jag böjer mig ock lyfter upp tidningarna så ser jag att vagnen rullar iväg av vinden, jag praktiskt taget hyperventilerar ock tänker vafan, så med den ena tidningsbunten i famnen får jag springa ikapp en kundvagn mitt ute på gatan, trafiken går jämsides.. 20 meter senare har jag o kundvagnen äntligen hittat rätt till varandra ock vi kan dela på stunden tillsammans. Tack o lov att ingen blev överkörd, iaktagen såklart här med..
Världen är grym, men ta inga djupa antetag här inte...
 
När jag ska dra mig hemmåt från jobbet efter en grym dag, så tar jag min cykel i vanlig ordning, ock cyklar hemmåt, innan jag intar min uppfart, så händer något när jag ska hoppa av cykeln ock jag förbli liggandes på marken, dessa trampor anfaller mig jämt... 
 
Nee men jag hade ju varjefall turen att inte falla omkull i fiskdisken igår varjefall, som jag gjorde förra tisdagen, så det kunde ju varit värre på sätt o vis..! Mitt knä är på bättringsvägen nu, men det är dock svullet ock en blodkula finns kvar, men what a shit....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0