extremt sjuk lider till sömnlösa nätter

 
 
 
Började i måndagskväll när jag ock sara jobbade ock det ligger fortfarande i. Var ju förkyld hela förra veckan, så vet inte om det kan har varit något från det...
 
I onsdags morse runt fem så kom det bara blod ur munnen på mig. Men kunde ju inte göra något vid den tiden. Sen tänkte jag att när jag bli riktigt sjuk ock får ont i halsen så brukar jag spotta blod, men doktorn kan aldrig se vad som är fel, så det är sällan jag får något recept på penicillin, vilket fick mig att gråta, med tanken av att jag måste lida denna smärta tills det går över av sig själv.
Hur som helst, kröp ner i sängen igen, sen vid nio när jag gick upp, så var det läskigt mycket blod i munnen, till o med jag blev rädd, så jag ringde till mamma o bara grät, hade ju så ont i halsen att jag inte kunde prata, dessutom fick jag ingen luft eftersom att halsen var full med blod. Så hon förstod hur dåligt jag mådde, ock kom o hämtade mig ock följde med mig till vårdcentralen. Stod o grät bredvid mamma som ett litet barn, så hon fick sköta samtalen eftersom jag inte fick fram några ord. Så efter någon timme därinne, så fick vi äntligen fram recept på penicillin ock bara att veta att recept fanns på apoteket att hämta, fick mig att tycka lite mindre synd om mig själv. Nu kanske infektionerna i kroppen försvinner, febern kanske går ner, blodet från halsen kanske försvinner, halsflussen kanske ger sig, muskelvärken kanske också bedövas, mitt illamående ska också bort, ock ryggen får gärna sluta värka, då ska vi inte tala om min nackspärr... Jag har varit matt i hela kroppen, men efter att ha käkat alla mina 6 piller ordentligt nu, så börjar jag bli människa igen. Halsen är extremt ond än, huvudvärken sitter i ock lite småfebrig, men jag repar mig, ock hoppas jag kan jobba imorn. Men idag ska jag bara vila ock ta igen all missad sömn från veckan, eftersom jag sprungit upp stup i kvarten av antingen kallsvettningar, frysningar eller annat ting....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0