Projektet är igång, jag ska slita tills händerna blöder

 
 
Så varför har jag inte uppdaterat förrän nu... ?
Joo, såhär är läget; I torsdags när jag åkte in för att riva tapeter i sovrummet så stötte vi på ett problem, vilket blev en himla vändning tidsmässigt! Varje gång när någon som bott där tidigare har tapetserat om så har de aldrig rivit det gamla utan bara byggt över eller låtit det vara. Så nu när vi började riva, så kom det fram vass som var fäst med ståltråd ock över det satt murbruket. Så här gjorde de förr i tiden för att hålla värmen, vi snackar 1920-talet här vaa..!! Isolering babe! Allting ledde ju som vanligt till min vanliga oturs-kaos, ock jag fick denna torsdag byta karriär till målare ock sedan fick vi dra vändan till stan ock köpa gipsskivor, vilket blev extra kostnader som vi inte räknat med.... Idag drog jag penslarna utmed väggarna igen i matsalen, så snart är nog den lila föregående färgen täckt. Men ställer klockan ock åker in ock målar väggarna i matsalen imorn igen bara för att :) Idag hann vi även få ner all murbruk så nu slipper vi damma ner en massa till. Jag som skulle jobba ikväll hade ju självklart fixat mig innan för att kunna ägna så mycket tid som möjligt på lägenheten. Men efter att ha rivit allt murbruk, så hade mina ögonfransar gått från svarta till vita, ock jag fick lägga om make-upen, men vafan, life goes on lixom!
 
Här ser ni hur det såg ut först i det som ska bli sovrum, där jag till en början bara skulle riva tapeter men fick nävarna fulla...)
 
 
 
 
Här har vi fått ned i stort sett allt murbruk, vass, ståltråd ock en sisådär tusan spikar.. KAOZZZ!
 
 
 
 
Men skam den som ger sig...
 
 
 
 
Kan ju lägga till att ni bara ser en vägg, men vi har rivit 3 stycken. Sedan de "LILLA" bråten som ligger på golvet på andra bilden är nog inte ens en femtedel av hur mycket det faktiskt var, men vi var tvunga att få ut det eftersom det dammar galet mycket!
 
Sedan här nedanför ser ni att det varit lila på väggarna med jag har redan målat två vändor med vit färg. Förhoppningsvis så räcker det att jag målar det imorn så ska det nog vara täckt sen, om inte oturen kommer in igen vill säga ....
 
 
 
 
 
Nu närmar sig klockan 03.00, det är tidig lördagsmorgon. Jag ska se till att få ett par timmars sömn innan klockan ringer vid 07.00 ock det är dags att byta om till målar-kläder igen.
PS. jobbarhelg på detta går utmärkt, ni kan vara lugna!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0