Nattuggla

 
 
Riktigt trött tjej här! Igår när jag kom hem efter att ha jobbat till 22.15, så satte jag mig ner ock åt tacos ock pratade med pappa ock Helen i sisådär ett par timmar. Sedan vi två så gick de ut o badade i jazzucin, så då slog jag mig ner framför datan, ock där rann klockan iväg ni vet... Gick ock la mig närmare 04.00, ock ställde klockan på 07.00. Sedan fixade jag ordning mig lite ock begav mig in till Töreboda ock min lägenhet för att fortsätta måla. Nu är färgen på väggarna i det framtida matsalsrummet klart. Ska ju eklart måla listerna ock så vidare, men det är sådant plock en kan grejja med senare, även om det står möbler där :) Så jag började även att måla panelen i hallen, men det kommer jag nog att få måla minst typ fyra gånger till, eftersom att det bland annat måste täcka alla kvistar. Inte mycket till fritid här inte, men jag jobbar ju ändå denna helgen, så den är ju redan förstörd, så då kan jag lika gärna grejja hela dagarna så jag får hela min nästa helg ledig från både jobb ock lägenhetsfix.
Men vad roligt det är att renovera. Vill ju helst av allt bara bli klar så jag kan börja bygga min garderob men det är nu man härdar ett par månader innan man kan börja med det. Har ju väldigt mycket kvar att göra, men det känns jävligt bra kan jag säga att jag väljer att göra om hela lägenheten :)
Om jag ska skryta lite så tror jag att det kommer bli galet bra när allting är klart :)
 
Nu sitter jag i den kärran igen där klockan passerat midnatt ock jag har varken ätit, tvättat bort sminket eller kollat på en film än...  Avslutar här med andra ord :)
 
Ställer klockan ock åker in ock målar imorn bitti igen, så det kanske kommer ett par bilder imorn kväll när jag kommer hem från jobbet :) Sleep tight
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0