Långt inlägg från lördag ock frammåt



Lördag: Började morgonen med en tripp till Mariestad med Marie för att inhandla alla saker till Hannas present :) Sedan åkte vi hem till var o en ock fixade ordning oss lite, innan Marie kom hit igen ock vi pysslade ihop presenten skrev ett fint kort, vi grillade ute i solnedgången, drack varsin flaska vin ock någon cider. Hips som hups så ringde underbara Lovisa ock spontanklippte oss till en bygdegårdsfest :) Tack Lovisa, jag hade extremt kul. Var på bra humör ock livet kändes bra, så jag dunkade runt till musiken som en duracellkanin, ock sket i allting! Var hemma någon gång runt halv fyra, ock ställde klockan som ringde 4 timmar senare :) Grym lördag

Söndag: Klockan ringde vid 08.00, men vaknade innan som tur var, älskar o vakna innan klockan ringer... Steg upp ock drog igång med min packning i högsta högg inför mina dagar i Göteborg. Vid halv fyra, så kom Martina ock hämtade upp oss så tog vi tåget vid fyra mot storstaden. Väl i Göteborg, så lastade vi av all packning hos Hanna ock promenerade därefter till Willys ock handlade godis, tog en sväng förbi thai-restaurangen ock köpte med oss thai-mat ock hade en mysig kväll med Hanna, Martina ock Marie i Hannas lägenhet framför en film, som vissa av oss delvis slumrade till till ibland....

Måndagmorgon: Hanna staplar upp med champagne-frukost ock massa gott som vi avnjöt i lugn ock ro. En riktigt bra start på morgonen med andra ord :) Sedan chillade vi lite innan vi tog oss in till staden ock mötte upp Lovisa, för att sedan allesammans gå ut ock äta en lunch på en restaurang (jag älskar göteborg). Därefter hamnade vi i en park (fråga mig inte vilken) Något med några studenter eller examare eller något i den stuken, de hade rock varjefall ock ville sälja papper, så mycket vet jag. Men vi slog oss ner där varjefall mitt i smeten på våran filt ock radade upp med en massa chokladflarn ock varsin cider, myyyyyys i högsta grad! Satt där några timmar, ock sedan tuffade vi vidare hem mot Hanna för att styla oss inför kvällen, som bjöd på härligt partajj:) Folket rullade in ock vi hade, som jag tyckte jävligt kul, trevliga människor gör allt! Så efter en stulen tavla ock 6 snurrtrappor ner, så var vi ute på Göteborgs gator ock snurrade runt i sisådär en 4 timmar (?) Jag skrattar åt mig själv när jag tänker tillbaka på allt, alltså jag är en riktig klant när jag hör Marie, Hanna ock Martina prata om vår valborg. Jag höll även på o bli stulen av någon som kom springades mot mig, lyfte upp mig (hur orkade han det ??) ock tänkte bära med mig bort, men som tur var blev jag räddad. Sprattlade lite extra för att komma loss. (Därför mina vänner får ni inte gå själva i Göteborg) Ni ser hur lätt det kan gå....  Lät madde skämmas lite extra för mig inför hennes pojkvän, kallade folk på gatorna olämpliga ord (skrattbart såhär i efterhand ofc), sjöng på bussen aka spårvagn, var allmänt korkad ock jaa hela denna valborg har jag njutit som tusan av livet! Vilket resulterade i att jag tappade rösten de sista timmarna av valborg, men vem fan hänger läpp för en sjukdom när man kan han kul istället! Får tacka ALLA ni som var inblandade ock framför allt Hanna för en lyckad helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0