No human is an Island



Ooj, när ska man bli människa igen. Har knappt ätit något idag, så jag har ingen ork att sitta här. Har lagt min dag på att städa en liten del av garderoben. Men fick efter en liten stund panik på mig själv, sprang in till anteckningsblocket ock skrev upp allting som jag ska satsa på att förbättra detta året. Först ock främst så är det min kärlek till shopping. Nämner inga siffror men jag har hur många plagg som helst (tvåsiffrigt) i garderoben som fortfarande är prydda med prislapparna. Detta är skam, jag har inte ens tid o använda det. Eller joo, det har jag, men dock finns det inget som passar. Så nu har jag skrivit en kom ihåg lista till mig själv, att jag ska försöka att inte köpa något nytt förrän jag använt allt som jag köpt. Detta är en regel, som jag ska försöka följa upp.

Väntar dock på ett par antal skor som jag beställde "förra året", men de var slut, så jag har väntat på att de ska komma in på lager igen, men nu verkar det som de är på gång :) Sedan är det strikt schema som gäller. Har skrivit en lista på vad jag saknar, som jag känner att jag behöver mer än något annat! 

Så detta året ska jag följa upp precis allting som jag lägger pengar på. För jag har någonstans i livet blivit blind på den fronten, ock nu är det dags att ta saken i egna händer !


Så mina nyårslöften lyder:

1. Tänkt på vad jag verkligen behöver i shoppingväg!

2. Tänk på hur hälsan i framtiden kommer bli efter allt mitt godis-ätande.
Nu är det enbart godis på helgerna som gäller!

3. Spara pengar för kommande ändamål!

4.  Satsa på det som du verkligen "älskar".



Håller tummarna på att jag kan klara detta, jag ska klara det !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0