tips tips tips




Jäkla trådlösa nät som trasslar...

Går in på mitt sista mål för idag, kvällsfika :) mums för smörgås ock te :)









Läste runt på nätet att för varje kopp kaffe man dricker så ska man dricka ett glas vatten då kaffe torkar ut håret. Hade ingen aning om att kaffe hade en negativ påverkan på till o med håret. Så om jag ska få ha mina kaffestunder som jag har dagligen, så får jag ta mig tusan skaffa mig en annan inblick på vatten, ock lära mig o dricka mer. Suger ju då att jag druckit kaffe sen jag var 4 ÅR GAMMAL ..... Alltså i 17 år, fan vad sjuuukt när man tänker efter!




Naturell yoghurt:
Torrt och skadat hår suger till sig fukt från yoghurt som en svamp!  Fördela tre dl yoghurt i håret och låt de suga in en kvart. Skölj grundligt med varmt vatten och tvätta det som vanligt med schampo. Håret blir starkare och mjukare efter behandling.



Ägg:
Ett skadat, blekt och slitet hår behöver protein. Därför passar det alldeles utmärkt med äggvita. De ger ett sunt, blankt och skinande hår. Vispa ihop tre äggvitor och fördela det i håret. Men låt det absolut inte sitta i för länge. MAX 10 minuter, ägget stelnar







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0